Druhy personálního auditu

Zaměstnanci jsou vždy to nejcennější, co vaše organizace vlastní, ale také na druhou stranu se jedná o to nejdražší, z hlediska nákladů.

Jak tyto dva protiklady sladit a ujistit se, že firma své lidi využívá skutečně efektivně k vaší, ale i k jejich spokojenosti? Odpovědí pro vás může být personální audit, která vám poskytne dostatečnou zpětnou vazbu na cokoli, co vaší společnost trápí, zajímá nebo chce měnit, případně rozvíjet.

Níže se podívejme na ucelený přehled toho, jako jsou druhy personálního auditu a co můžeme ve vaší společnosti auditovat.

Jaké jsou druhy personálního auditu

  • analýza vytíženosti zaměstnanců a týmů
  • analýza vzdělávacích a kariérních potřeb
  • analýza stavu firemní komunikace
  • popisy pracovních pozic a analýza náplně práce
  • dotazník spokojenosti pracovníků

Další druhy personální auditu a podrobné analýzy

  • analýza a benchmarking lidských zdrojů (HR) společnosti
  • analýza intelektuálního kapitálu firmy
  • analýza efektivity a výkonu zaměstnanců
  • analýza firemního nástupnictví
  • mystery shopping

Druhy výstupů personálního auditu

  • definice firemních procesů
  • zhodnocení levelu plánování v organizaci
  • návrh a opatření a změny v organizační struktuře, kompetencích nebo popisech práce
  • tvorba detailních popisů práce jednotlivých pracovních míst a požadavků na odpovídající profil zaměstnanců
  • vyhodnocení vybraných pracovníků firmy
  • diagnostika profilu zaměstnanců, schopnosti, dovednosti, zkušenosti, rozvojové potřeby.
  • zlepšení firemní struktury a organizace
  • zkvalitnění firemní kultury
  • růst pracovní efektivity a produkce
  • zjednodušení a zefektivnění komunikace,
  • optimalizaci pracovních míst
  • zlepšení procesu kariérního plánování
  • zlepšení vzdělávání zaměstnanců
  • fungující motivační a mzdové systémy

Pro potřeby personálního auditu často sbíráme dotazníky spokojenosti, které slouží k rychlé zpětné vazbě z dané oblasti nebo problému.

Níže druhy dotazníků personálního auditu

  • výkon zaměstnanců
  • motivace a benefity
  • firemní vize a strategie
  • firemní kultura a atmosféra
  • oblast spokojenosti
  • zpětná vazba
  • hodnocení řízení
  • hodnocení pro nejvyšší management
  • interaktivní hodnocení managementu firmy
  • analýza, jak jsou zaměstnanci ztotožněni s firemními cíly, strategií a vizemi firmy
  • otevřenost k systému hodnocení výkonu

Jaké jsou výstupy pro zaměstnance

  1. Jedná se o účinnou formu komunikace.
  2. Zaměstnanci mají možnost sdělovat své názory, bez obav a strachu a mít možnost se dostatečně vyjádřit.
  3. Jedná se o podrobnou zpětnou vazbu, a také je to vnímáno jako prvek péče ze strany zaměstnavatele.
  4. Otevřený dialog s vedením organizace na nejrůznější témata.

Poptáváte personální audit? Neváhejte nás kontaktovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..